Container Icon

Parents..



Hakikatnya, benda towk bena - bena jadi..
Seriously. kadang - kadang timbul rasa sedikit sesal..
Why..??
Coz, x terfikir reason pahal anak - anak sampei mok nak abaikan parents sendirik..

Mak ngan bapak didik kita dari kita kecik..
Okei fine..! Mungkin sik semua kita dapat didikan sepenuhnya dari mak ngan bapak kita..
Tapi sikpat mok nafikan.. Kerana daknya juak kita masih ada atas muka bumi towk..
Kerana kasih dan sayang daknya.. Juga kasih dan sayang dari DIA yang satu..
Sik dapat kita mok buang hakikat bahawa daknya ya merupakan mak ngan bapak kita..
Walau macam nie jaik pun daknya..

Hakikat, memang kadangkala ada rasa dalam hati kita untuk memberontak..
Mok buat apa - apa jak dan kita rasa rimas bila kehadiran mak ngan bapak kita ya selalunya untuk menghalang...
Logical thinking, xkan daknya mok larang kita kalau sik atas sebab - sebab tertentu kan..??
They want the best for us..

Tapi, mun kita asa pilihan kita yaa bait & larangan daknya ya si patut..
Try la untuk yakinkan daknya..
State all the pro's n cont's..
Bukan nak mengajar untuk jadi kurang ajar...
Cakap elok - elok bha..
Berkomunikasilah dengan baik..
Komunikasi adalah suatu yang sangat penting..

Aku terdetik nak mengemaskini entri towk lepas tadik ku tengok Skuad Imam Muda..
Tadik tengol danya pg umah anak yatim..

Errmmmm.. Teringat pengalaman aku...
Aku pernah jwak pergi umah anak yatim.
Ya first time...
Rumah Anak Kesayangan Kami di Miri..

Nangga daknya buat aku terfikir..
Betapa kita yang masih punya orang tua, x menghargai..
Sedangkan daknya, sangat merindui..

Paling aku tersentuh..
Time mekorang mok chow dah dari cya, lambaian daknya.
Indescribable.. Nang air mata ku tumpah juak..
Makin - makin bila tengok da sorang miak kecik cya nangis sambil dukung sorang gk baby yang turut tinggal kat sia..
Yosh..Aku sangat tidak sanggup untuk menoleh..

Sik sampei sehari pun mekorang kat cya...
Tapi air mata ya tumpah atas pemergian mekorang..
Why..??
I cant get it..

Bha, udah la ku ngerecow..
Macam dah lari topik jak apa yang ku taip towk..
Ya jak..
Wassalam.. =))


Aku S.A.Y.A.N.G. bapak aku..Walau bapak garang, buat macam sik pedulik.. Tapi, nyalah antara orang yang sangat memahami aku..Sentiasa caring tapi dalam diam..Nya menegur kasar, tapi ya yang buat aku ingat dan xmok ulang mistake aku ya.. 
Aku S.A.Y.A.N.G. mak aku..Mak aku lembut dalam tegas..Mak akan selalu ada di sisi aku..Mak ialah orang yang boleh rungkaikan kekusutan aku..Tapi kadang2, kesian kat mak.. Risaukan anak sulung nya towk selalu..Anak sulung nya kuat mengadu... 
Aku S.A.Y.A.N.G. adik lelaki ku Deq Wan..Nya perangai hampir macam bapak..Nampak macam x pedulik, tapi hakikat ialah sebaliknya..Walau nya adik aku, gaya nya macam abang dalam mekorang beradik..Protective selalu.. Sik lupak ngan family mcm certain lelaki bujang lain sebaya dengannya..  
Aku S.A.Y.A.N.G. adik lelaki ku Deq Han..Nakal memang x payah cakap..Main2 sentiasa.. Tapi dari segi study, he make us proud..Nya suka gilak Sejarah.. Aku suka nya suka blaja! 
Aku S.A.Y.A.N.G. Deq Nor..Satu2nya adik perempuan aku..Kadang2 memang perangai nya merimaskan..Tapi nya nang manjak.. Boleh kata, nya nak ikutttt jak kakak nya towk pergi cney2.. 
Aku S.A.Y.A.N.G. FAMILY aku!!Walau kami tak kaya harta..Walau hidup kami bersederhana..Kasih sayang itu sentiasa ada.. 
# ILY ♥ ♥ ♥


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment