Container Icon

Kisah Semalam... [08/06/11]

Assalamualaikum.. =)

Berkenaan tajuk entri di atas..
kisah semalam..hehehe..
alhamdulillah....semalam aku berkesempatan untuk melalui salah satu hari yang boleh ku katakan sebagai hari yang patut ku simpan dalam lipatan kenangan aku.

semalam, aku berjumpa lagik dengan sahabat ku time sekolah rendah lok..
perjumpaan kali ke 3 mun ku x salah bagi aku dan Ika..
perjumpaan kali pertama dengan Rina & Mahirah..
aku baruk gik jumpa daknya towk dalam tempoh masa terdekat towk tek..
selepas last aku jumpa and borak ngan daknya, ialah hampir sepuluh tahun yang lepas..
time darjah Enam...d Sk Sentosa Sibu..

k...pengembaraan kelmarin bermula dengan, aku fetch c Ika d rumahnya kat permai..
ahaha...sempat lagik bha, aku p makan tengahari kat rumah nya ya..
Mummy nya masah Nasi Ayam..
hehehe...nyum3...

then..lepas makan2..
terus pergi sentosa..ambik dak kawan2..
mula2, fetch c Zul..the one and only guy in our trip yesterday..
dan juak, kawan sekolah rendah ku yang dah lamak aku jumpa..
29 nov 2010..time hari pertama praktikal..
coz kamek 2 sama praktikal di Telekom Malaysis Berhad, Sibu..

lepas amik Zul, amik Rina...
carik rumah nya...hehe...based on the clue given by tuan punya rumah..

lepas amik Rina, p amik Mahirah..
hehe..
rumah nya mmg mekorg dah taw kat cney la..

perjalanan kmkorg teruskan..
ish3..
sepanjang bersama..
cukup2 havoc la kmkorg rasa ku..
dalam kreta, nang cukup2 bising..
riuh dengan tawa, mulut yang cerobeh bercerita x henti..
after such a long time, we havent meet each other..

mekorg p TM lok mula ya..
d Unit 1...agak ex-boss ku..
hehehe..
just wanna settle things with him... =)
aku n Zul p nait opis.dak 3 ya p main2 kat TM Point..hahaha.
sempat gik la..

lepas d TM, mekorang p jumpa Tirah kat tmpt kerja nya..
time ya, mak buyung ya tengah makan bha..
bebena lalu nya merati muka dak geng yang aku bawak ya..
hehehe..
SURPRISE~~~!! chewah...
borak2, snap2 gambar..
nang berjejak kasih la arum bulak..kat dpn kedei tmpt Tirah kerja..
hahaha....mcm jaga pun ada jwak time ya..
terjega-jega kat depan kedei...
hohoho

lepas ya, mekorang pergi ke Muzium Hospital Low king Howe..
seterusnya d Sibu townsquare no 2..hehe..
bahagian tebing air..
dok lepak2...borak2...sowt2..hehe..

lepas ya, mekorang p raon2 area Li Hua...pusing2..
then, g kedei Lai Lai..
hohoho..kat Lanang eyh..
beli snek2..
then dok kat taman d Lanang ya..
nang hepy la..
x habis2 dengan boraknya...
ish3..

sempat lagik aku ngan c Rina main kdk miak kecik..
meniti batas bunga ..men jekar2..
sowt la..
dak lain hanya mampu memandang..
nang naya..
hahaha..

lepas dari taman ya, mekorang p balit..
hantar c Zul lok..
lepas ya hantar Rina..
seterusnya hantar Mahirah...sempat gik la aku dan Ika p menumpang toilet umah Mahirah ya..
tang x malu..
hwa3..

lepas ya, aku bawak c Ika ya p balit umah ku..
hehe..
minum2, then nait bilit ku, borak2..
borak2 sampei la jam 8...
then hantar Ika balit..hahaha..
ya pun lepas adik nya kol..
hahaha...mak nya padah, jangan sampei x balit..
hohoho..

hantar Ika balit, mak ngan abah ku ada skali..
serta ngan adik ku yang kecik ya...
hantar c Ika..sempat gik mak2 mekorang berborak..
hahaha..
kawan sama ngajar nak...

waiseyh..
hehehe..such a fun day la kelmarin...
=)

alhamdulillah..
thank you Allah for the chances that u had given to us...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

shaiya said...

hahahha...such a great day..

Unknown said...

ahaha..ada missing part kat cya..plus, pix yang blom di upload..adess..ahaha..tunggu lok la... =)

Post a Comment