Container Icon

Skop..

Assalamualaikum dan salam sejahtera wahai kitakorang!!
Phewww2... Lamak dah ku sik update entri blog aku kan..


Sik la busy gilak.. Cuma ada-ada jak kekangan nya...
Example..??
- mun ku da internet access idea pulak yang ku xda..'
- mun ku ada idea, internet access pulak yang xda..
Ya3... Cukup-cukup la aku mengarut kan.. Hahaha *silakan takorang menyampah if you felt like wanna do so...^^*




Wei2.. The topic is "SKOP"..
Apa kes aku nak cakap pasal skop pulak..??
Apa ya skop..??
Menurut Kamus Pelajar Edisi Kedua skop bermaksud 'lingkungan'...


Okei2.. Mungkin takorang pernah dengat pasal towk somewhere sebab aku mmg dapat benda towk somewhere pun..

Aku spesifikasikan la skop nya..
Aku mok cakap pasal 'skop jodoh'..


Aku pernah cakap ngan kawan ku pasal towk...
Nya macam towk, kadang-kadang kita sik sedar pun bahawa kita telah 'menutup' skop jodoh kita.. *bunyi macam confusing kan..??*


Caranya...??

"Ya Allah ya tuhanku, aku bermohon dengan sepenuh hati ku.. Kau permudahkanlah urusan jodoh antara hambamu ini dengan Si Pulan Bin Si Pulan.. Blablabla..."


Macam nie pulak doa ya boleh dikatakan sebagai penutup skop..??
Doa jak kottt...
Yup! Memang ya doa.. Kita memohon pada Nya...
Tapi kan, kita dah tetapkan gk kat cya apa yang kita mok..
Incase Allah telah menjanjikan seorang yang lebih baik buat kita, tapi kita insist juak mok Si Pulan Bin Si Polan.. So how..??


Hey2.. Back to reality.. Hidup kita memang atas usaha kita..
Tapi jangan lupak, segala yang berlaku adalah atas ketentuan NYA.. 
NYA dah aturkan segala buat kita... Accept the fact sayang..
Do have a belief in HIM..

Doa kita mungkin boleh jadi kedak towk...

"Ya Allah Ya Tuhanku.. Dengan penuh rasa rendah hati aku bermohon padamu. Kau kurniakanlah yang terbaik buatku.. Andai dialah pemilik rusuk ku, dekatkanlah hati kami.. Tapi andai sebaliknya, jauhkanlah hati kami dan hindarkan kami dari rasa sedih dan kecewa. Kau bawakah bayangan nya agar hilang bersama mentari senja.. Blablabla... "


Terpulangp pada kita... Tapi eboh sampei kita tutup skop nya okei..??
Bha... Masanya untuk saya 'chow'..
InsyaAllah we'll meet again in the next entry..

Mun ada salah silap ku sepanjang melempar hujah ku kat ctowk, Bianee*maaf* ....
Wassalam...



p/s ::
Siapapun dia.. Aku ingin mencintainya secara bersederhana..Seperti cinta api kepada kayunya..Api membakar kayu dgn perlahan, Bersama mengekalkan kehangatan hingga akhirnya padam dan mati bersama..



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment